Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną (PDF)

25,00 zł

Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji 

Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie. 

Od redaktorek tomu

Marta Syma Al Azab-Malinowska

W poszukiwaniu języka rodziny – użyteczność podejścia jakościowego do narracyjnych

badań nad rodziną

Emilia Wieczorek

Struktura procesu badawczego w pedagogice

Jakub Adamczewski, Katarzyna Sasiak

Psychopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy

pedagoga i psychologa szkolnego

Magdalena Biela

Perspektywy postrzegania macierzyństwa i gotowość do zmiany kobiet przebywających

w zakładach karnych

Agnieszka Nymś-Górna

Sytuacja osób z problemami zdrowotnymi w izolacji penitencjarnej a możliwości

resocjalizacyjne

Monika Bieńkowska

Zachowania ryzykowne dziewcząt w okresie adolescencji na przykładzie Domu

Opiekuńczo-Wychowawczego im. Bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu

Daria Wrona

Cosplay a tożsamość negatywna

Marlena Kaźmierska

Choroba przewlekła – problem czy wyzwanie (w ujęciu socjopedagogicznym)

dla nastolatka i jego rodziny?

Alicja Ławiak

Nieśmiałość jako bariera komunikacyjna. Implikacje dla praktyki pedagogicznej

Aleksandra Karoń

Stereotypy w matematyce – prawda czy mit?

Beata Iwanicka

Znaczenie języka migowego dla społeczności osób głuchych w kontekstach edukacyjnych

i komunikacyjnych

Kamil Wnuk

Esej trickstera i edukatora edukacji kulturowej

Anna Michniuk, Agnieszka M. Barwicka

Wyzwania polskich nauczycieli w czasie pandemii COVID-19

Ewelina Milart

Uwagi i spostrzeżenia wokół kompetencji cyfrowych młodzieży akademickiej

Agnieszka Nymś-Górna

O roli mediów w aspekcie kształtowania się relacji między rodzeństwem

Elwira Litaszewska

Projektowanie kariery metodą design thinking – wyzwania i możliwości praktycznego

zastosowania

Ewelina Szczechowiak

Obraz szkolnictwa zawodowego w opinii publicznej

Emilia Wieczorek

Polska szkoła na obczyźnie i dylematy tożsamości

Agata Trębacz

Nowy paradygmat postępowania diagnostycznego w zaburzeniach dźwiękowych realizacji

fonemów o etiologii obwodowej

Justyna Mrozek

Wolność, seks i narkotyki, czyli o wychowaniu w amerykańskich komunach hipisowskich

Anna Wojewoda

„Powietrza! Światła! Przestrzeni! Dla dzieci warszawskich!” Ogrody dziecięce

im. W.E. Raua w Warszawie – początki funkcjonowania

Jakub Adamczewski

Förskola, czyli znaczenie wychowania przedszkolnego w Szwecji

Michalina Kasprzak

Wybrane konteksty pedagogiczne w procesie wspierania i rozwijania twórczego potencjału

dzieci na przykładzie funkcjonowania instytucji wsparcia dziennego

Maciej Zychowicz

Graninfluencerzy jako przykład zaangażowania się seniorów w usieciowioną kulturę

Marta Nowak, Emilia Wieczorek

Zmiany w sposobie nazywania istot w literaturze fantasy na przykładzie nazw: hobbit,

krasnolud i elf

Jakub Adamczewski, Joanna Płonka

School stress experienced by adolescents and stress management (coping) strategies.

Theoretical considerations

The multi-author monograph Young Scientists at the University. Between Theory and Educational Practice is a collection of texts by doctoral students of the Faculty of Educational Studies at Adam Mickiewicz University in Poznań. They include both debut publications - the first attempts at independent scientific writing, and subsequent texts prepared by young academics. These are a reflection of their scientific passion, talent and diligence. In their articles, young academics present their research. These may trigger discussions on the problem areas they explore, as well as constituting an important source of inspiration for readers and enhancing the scientific competences of doctoral students. The aim of this book is to present selected problems in educational theory and practice, in various forms and from various perspectives. The authors of the contributions take up important issues, sometimes connected with highly specific educational phenomena. On the one hand, they analyse microphenomena, which are important and very real for their participants. On the other, this book  also contains attempts to create some relatively comprehensive images, and to do so on a macro-social level. In this way, the particular and the micro are intertwined with the macro.   

This collection of texts confirms the interdisciplinary nature of the pedagogical sciences and is also  part of contemporary discussions on the role of education in society. 

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną (PDF)
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji e-book
Tytuł (EN) Promotional note for the book Young Scientists at the University. Between Theory and Educational Practice
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 326
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3832-4 (PDF)
DOI 10.14746/amup.9788323238324
Liczba stron 330
Liczba arkuszy wydawniczych 21,50
Zapisz się